ZZP

by | dec 2, 2013 | feiten

Een B&B als deze, aan huis, heeft natuurlijk geen personeel. Dat is nog wel eens onduidelijk sinds ik op een grote boekingssite sta tussen de grote hotels. Mensen denken vaak dat ik meerdere kamers verhuur en dat hier 24/7 een receptionist aanwezig is, maar helaas, die receptionist ben ik en ik moet ook wel eens de deur uit of slapen.

Er staat in de boekingsbevestiging dat inchecken mogelijk is tussen 17.00 en 22.00 maar niet iedereen leest dat. Dus het is wel eens gebeurd dat er tussen de middag een stel Russen op de stoep stonden waar ik geen contact mee had kunnen krijgen en die hooglijk verbaasd waren dat de deur niet werd open gedaan. Prettig in dit geval was dat zij geen Engels spraken en ik geen Russisch, dus dat werd geen lange discussie!

Een voordeel van zo’n personeel-loos tokootje is dat je een heleboel leert. Ik kan nu een website maken en onderhouden, gaten boren, net stond ik nog teflon tape om de schroefdraad van de douchekraan te draaien en laatst graaide ik met mijn handen in de afvoerpomp van de w.c., omdat er een verstopping in zat. Als om 1700 de volgende gasten binnenkomen, dan heb ik weinig keuze dan zelf actie ondernemen.

Behalve een kleine overstroming in de badkamer, een kapotte lamp en een wifi verbinding die het niet deed is er gelukkig nooit iets echt fout gegaan. Ik heb me eens verslapen en kon alleen op tijd ontbijt leveren als ik zelf onopgemaakt en in badjas het dienblad ging brengen. Die gast heb ik nooit meer terug gezien.

De minpunten in de reviews van gasten zijn altijd zaken waar ik geen invloed op heb: “er luidt een kerkklok in het dorp, elk uur van de nacht”, “de B&B is 6 km van Utrecht vandaan”, “Het kasteel was gesloten toen wij er waren”. Elke keer weer een grote opluchting om te lezen. Want dat is dan weer het nadeel van geen personeel: je kunt nooit iemand anders ergens de schuld van geven!

Follow

B&B Klein Zuylenburg
Dorpsstraat 1
3611AD Oud-Zuilen

liesbet@kleinzuylenburg.nl
tel: +31 6 20 73 83 75 
KvK30218478